tiistai 28. tammikuuta 2014

Health and fitness


Ulkomaanmatkojen lähestyessä ja matkoilla vähemmän vaatetuksen tarve on saanut minut miettimään joitain asioita. Minulla on tavoitteita miltä haluaisin näyttää bikineissäni. Olen yrittänyt alkaa syömään terveellisemmin ja jättämään kaikki herkut pois (olenhan töissä kakkujen parissa ja rakastan makeaa!)


Terveys ja kuntoilu eivät ole numero vessan vaa'alla vaan  se on tasapainoittelua kaikilla osa-alueilla hyvinvoinnissa ja tavoitteena on harjoittaa nautinnollista elämää! Minä olen ollut joskus vaa'an orja ja miettinyt, että tuohon painoon minä tähtään, mutta eikö kaikki ole kuitenkin siinä miltä näytät peilissä? Me emme ole meidän painomme. Parin kilon menettäminen ei saa sinua tuntemaan paremmalta. Tietysti se voi antaa itsellesi hieman uskoa urheilussa ja lihaksissa. Iloinen ajattelutapa ja positiivinen asenne ovat yleistä urheilemisessa ja terveellisen ruuan syömisessä, se saa tuntemaan itsesi hyvältä. Se ei kuitenkaan muuta sinua ihmisenä. Rakasta itseäsi.


Olen huomannut, että jos sanoo hyviä asioita itsestään joka päivä niin paljon kuin pystyy edes pienesti, kuten "minä olen hyvä ystävä" tai "minua on siunattu ihmisillä, jotka ovat elämässäni". Alitajunta alkaa ajattelemaan, että olet ihana ja voit silloin myös paremmin :) Kun myönnät omat piirteesi sinä tuot itsellesi paremman tasapainon elämääsi.

Tykkään syödä aina joskus "huonon" aterian, kuten jotain rasvaista. Olen kuitenkin huomannut, että saan paljon enemmän energiaa ja hyvää mieltä syödessäni hedelmiä ja vihanneksia. Syö puhtaasti, juo puhtaasti aina kun voit. Se on ehkä vanhin juttu, mutta se toimii! Hyvä ruoka saa sinun mielesikin toimimaan ja voimaan paremmin.

Ole aktiivinen. Yritä liikkua ja pysyä jaloillasi. Kävele, juokse, ylitä, pompi, tanssi, ui, pyöräile. Ota portaat, kävele niin paljon kuin pystyt. Täysi-ikäisenä sain ajokortin lisäksi auton jolle on ollut paljon käyttöä. Joskus unohdan paremmatkin tavat liikkua.

Hyvä ruokailu on 70% laihdutuksesta ja 30% on treenauksesta. Älä kuitenkaan aliarvioi treenaamista tai pidä sitä epätärkeänä se on yhteydessä kuitenkin syömiseen. Se on vähän niin kuin pöytä ilman tuoleja.

Olen tällä hetkellä paljon töissä, joten urheilulle ei aina mahdu aikaa. Silti me syömme joka päivä.

Selailin nettiä ja löysin joitain hyviä keinoja saada aineenvaihdunta hyvin käyntiin, ne ovat ihan tavallisia perusasioita kuten:

1. Syö pieniä annoksia, mutta useasti. Se pitää aineenvaihdunnan koko ajan käynnissä.
2. Aerobinen treenaus kohottaa aineenvaihduntaa.
3. Painoilla treenaus pitää aineenvaihdunnan pitkään käynnissä
4. Nuku! Se auttaa kehoasi palautumaan
5. Juo paljon vettä
6. Juo vihreää teetä
7. Myös jos valitset tulisemman ruuan


Kaikki kuvat tumblr!








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti